06 september 2010

Första lediga helgen

sen jag kom tillbaks från semestern, för två veckor sedan.
Tokit!
Helgen tillbringades iaf på landet! :)
Iaf lite grann... I fredags gick vi på 25års kalas först. Mycket trevligt. På lördagen ringde klockan vid 08.23
(jaa.. jag har nån grej med att inte ställa larmet på hel, halv eller kvart.. don't know why :))

Och efter frukost och lite vilsenåk i stan... kom vi iaf iväg till först Skogshyddan o mor o far. Där plocka vi upp lite grejs och framförallt vattendunkar :) (vattnet på landet är så isärskruvat att det inte riktigt är värt att sätta ihop o skruva isär igen för en liten helg.. Det får bli till nästa sommar istället)

Sen bar det av till Nordbäcksbo :) Mys. Länge sen.
Trots semesterplanerna som fanns.
Träd hade stormat ner över vägen så vi fick börja med att rensa bort dem! SKOJ!! :D
sen var det lugnt o skönt... (o lite öm i benet efter att för första gången ha fått en bil att röra sig framåt!! (OCH bakåt!!)) ojojojo... Förstår inte hur folk lyckas lära sig det där med bilkörning...! :S Allt man ska hålla reda på.. Och va sjukt fort det gick!! (vad.. typ fem km/h??) Men ändå!! Sjuukt fort för att hinna med alla olika pedaler o att titta...!
Jisses.... :S :)

Åt god grillmiddag och såg film! (eller jaa.,. jag somnade visst efter halva... igen.. :S)
Igår plocka vi ihop, tog oss en fika med mor o far igen innan det bar av till norrköping!
(för lyckosjag börjar tokschemat med en 3.dagars ledighet!)
Bra planerat efter semester :) (jobbhelgen var tuff.... men så är det att ha mitt jobb)
Så nu är det måndag och jag sitter o roar mig med att försöka sjunga på finska, ryska och franska...!
SKoj.. :)
Franskan går bäst ;)

Finskan är tokig...! Men kul! :D
Me like....
(så här går den om o om o om igen... kanske kan jag få in mer än slutet av refrängen så småningom :))

http://www.youtube.com/watch?v=4om1rQKPijI&feature=related

Tiddelipoom! (poomtiddelidi)

Inga kommentarer: