08 november 2011

Tröttheten...

är så knasigt stor.
Tunghet i huvudet...
Blir så när tidiga veckan är här igen, två dar upp lååångt innan tuppen.
Och idag en arbetsdag full av märkligheter.. Som gjort att huvudet gått på högvarv i försök att hitta bästa beslutet...
Polis, ingen polis...?!

gick ju rätt bra. Men som sagt väldigt märklig situation och lite lätt oroväckande och obehaglig.
Men som sagt.. gick ju bra iaf.

Så det är nog inte så konstigt att jag är trött just nu.
Ska nog sova tidigt. Tror inte Fixilur kommer protestera mot den idéen... Hon verkar helt slut även hon :)
Så så blir det, sova tidigt.
Imorrn ledigt. Då ska vi ut och jobba!

En one on one med min fixilur hela dagen!
Det är något vi verkligen behöver. vet att vi har sååå mycket att lära. Att göra.
Vi behöver egen tid, bara vi. Jag vet det.
Men det är så lätt att hänga på systeryster. följa med, hjälpa till.
Och tänker att det oxå är nyttigt för Fixen, att lära sig va social med andra hundar. Och regler i en grupp...

Men vi måste ju även jobba själva.
I know.
Vi behöver träna inkallning... Vi (mest matte iofs) behöver träna på att kunna gå utan koppel...
Vi behöver lära oss varandra mycket, mycket mer. Det här med förståelsen..
Ha kul tillsammans!

inte så lätt med världens mest självständiga hund ;)

Men det ska vi göra. ´Jag är taggad. Och jag vet ju hur fantastisk hon faktiskt är, att hon nog kan mycket mer än vad jag kanske tror.
Jag måste bara lära mig det här med steget före, helst typ sju steg före. Att vara rolig och intressant. Jämt!

Mm.. verkligen helt annorlunda mot de hundar vi haft i familjen förr...
(eller är det bara för att denna är bara min!? ;))

Inga kommentarer: