06 juni 2015

Bök o stök, men trots allt.. underbart


Idag och igår har jag känt mig stor.
Stor, o bökig. Klumpig, varm och svettig...
Men ändå bara 6 kilo mer idag än när jag vägde in mig den där första gången på Mödravårdscentralen.
 Knasigt.

Undrar hur mycket jag egentligen gick ner där i början när jag mådde som sämst... :S
 Som tur är hade jag ju en del att ta av så det verkar inte ha gått någon nöd på Bumble som tur är :)

Annars mår vi ganska bra faktiskt.
 Har svårare att hitta sköna ställningar när man sitter o ligger, men det hör väl till.
Och ryggen har varit lite ledsen fler gånger nu... men vi tar oss igenom det.
Mycket tack vare Kärleken som tar hand om så mycket.
 Får dåligt samvete, o kan känna mig riktigt oduglig hemma ibland.

Men antar att man får ta de små vinsterna liksom.. :)
Längre promenad med hunden (även om vi pausar lite på vägen)
Lite bebispyssel med alla saker vi fått, plocka iordning och ställa på plats (plats som inte alltid finns i vårt lilla hem ;))
Att kunna följa mor min till diverse sjukhusbesök så hon slipper ångesten och oron att åka själv
Att kunna hjälpa lillasyster med hundarna

Ja, kanske inte blir mycket varje dag, men brukar ju iaf få till nåt! :)
Så det är ju helt otroligt underbart att ha Kärleken på sin sida också!
 Utan honom hade jag nog aldrig klarat mig


Inga kommentarer: