21 juni 2008

Midsommar

"Midsommarstången, trolska sången. Gör att jag vill va bara den som du vill haa..."

Så har man igen, efter många många år, firat midsommar i dalarna.
dock utan femkamp eller ens finkläder haha...
Men idag blidde det iaf lite festligheter, bevittnande av stångresning och sen vart det faktiskt iaf en dans runt midsommarstången :)
Helt okej!

Passade även på att doppa huvudet i sjön och svalka min heta hjässa... När jag sedan tänkte va somrig o iaf bada fötterna var det dock inte riktigt lika skönt.. Kaaallt! :S :)
Men det hör väl till.

Suget på sommarns första riktiga bad har ändå dykt upp!

ja, midsommar var härligt iaf! Lugnt o skönt.
Och supergoda köttbullar och mycket mumsiga jordgubbar :)
men visst var det lite i mig som saknade att va på vårat land, allihop och femkampa o ha det bra...

Men jag, päronen och hunden blidde så bra så!
Nu ska jag väl strax bege mig upp till sängen o försöka läsa lite mer säo!
Imorrn bär det av hemåt igen, (för att sedan åka förbi uppåt igen..) Sicke jobb man har :)
På tisdag examinering!! Iiiiiihh... skräckblandad förtjusning.

Sedan, så småningom blir det iaf fredag! Och då börjar semestern!!
Min allra första..! :D

Inga kommentarer: