08 april 2010

Blommor! :)

har haft en jättefin påsk. Med massor av sol.
Norrköpingsvänner och min fina karl.
På söndagen fick vi dock ge upp... Jag skulle hem och jobba, och min fina karl var snäll och körde hem mig. Vi fick således en extra kväll ihop eftersom han var mera ledig. :)
På vägen hem såg jag massor av tussilagos i fjolåretsgräs i vägkanterna...
Det var som guld i bäckar där guldvaskare går.
Lyste upp och glimmade bland det gråvissna gräset. :D

Jag älskar tussilagos!! :)
satt förtjust och pekade på alla guldklimpar i gräset. Tillslut fick karln säga åt mig att han faktiskt körde bil!!
ooops ;)

Och hemma fanns krokusar! Och snödroppar! O flera gula vitsippor som inte är vitsippor!
(ana min sorg när jag på måndagsmorgonen vaknar upp och allt är täckt av vit snö! Och stora, tjocka flingor fortsatte falla och falla och falla....)
^
Tur att det snart försvann... Nu är det ännu flera blommor utanför föräldrarnas hem! :)
Och även hemma hos mig...

För idag fick jag fina blommor från min fina karl. Bara sådär :)
visst blir man lite lycklig!? ;)

Kärlek!

Inga kommentarer: