24 november 2010

FPdag

Snön yr utanför.
Valparna yr ute i köket. Världens race.
Jag är ledig och har det rätt bra under en filt.
tagit fram pysselpåsarna och ska strax sätta igång att forma lera till slädhundar. Ska bli spännande :)

Mor och far undrar om önskelistor...
Jag vet inte vad jag ska önska mig.
Känner mig ganska så nöjd. Min största önskan var ju att mor skulle få ersättning, eller ja.. hjälp överhuvudtaget... Och efter mycket om och men kom ju hjälp! från hennes egna försäkringar.
Det är inte mycket alls... Men det är NÅGOT!

Och jag är så glad över det lilla. Vill inte utmana ödet genom att önska mig mera...
(fast det är väl klart att allra helst skulle jag vilja att päronen vann några miljoner eller så, så de inte behöver bekymra sig över något)

Så nää.. jag vet inte alls vad jag ska önska mig i julklapp.
Lite motivation kanske... Så jag nånsin kommer igång med det däringa körkortet och träningen...

Vet att det är bra, vet att jag borde ha... Men inte alls sugen.. Finns så mycket annat som jag hellre sätter före...



Och så önskar jag mig förstås en liten fyrbenting! :)
Men förnuftet styr väl lite för mycket... Mina arbetstider gör det hela lite svårare... Och att man aldrig kan få ut de timmar/dagar man faktiskt sparat ihop...

Ibland undrar jag om jag nånsin kommer få mig en fyrbenting (eller en liten 2bent bebis) när jag ständigt låter förnuftet styra...!

För den där "rätta tidpunkten" verkar ju egentligen inte finnas. Nånsin...

borde bara köra på... och sen får man anpassa sig därefter....
Hmm...


Inga kommentarer: