01 maj 2011

Första maj

då ska man ju demonstrera!
Det gör jag. Hela långa dagen. eller ja... inte riiiktigt hela långa dagen då...

Jag demonstrerar mot sjukdom när man äntligen har sin lediga helg! Och en tredagars lång sådan. Skit, skit skiiit!

Riktigt sur faktiskt!
Jag som skulle roa mig med så mycket. Njuta så av ledighet.
Men nä.. idag har jag legat hemma hos päronen i fotöljen hela dan.
Sovit, o snorat, hostat, sovit, frysit och svettats omvartannat.
Varigt allmänt ynklig med andra ord.
Och feber. Minns knappt när jag hade det senast. Förra året nångång.

Igår lekte jag med scouterna på valborg. nog inte det klokaste eftersom ag redan då kände mig lite off.. Med halsont och knappt röst.
Men stod ändå där o sålde lotter, oj oj oooj vad vi sålde lotter.
Väl hemma, vid 23tiden så exploderade det. Huvudet, snoret... ja, blev helt utslagen.

På mina lediga dar!! :(

Nu ska jag gå o snyta ut nåt kilo snor till. O bädda ner mig. Får se hur det går inatt, med att kastas mellan att frysa och svettas.. Det är något jag verkligen avskyr! Vill bara få sova ju :)

Första maj alltså, 2011. Cecla helt utslagen i nån jäkla megaförkylning...
Och demonstrerar! BORT MED SJUKDOM PÅ LEDIGA DAGAR!!!

Inga kommentarer: