09 september 2011

Oj, länge sen...

Så var semestern slut.. Och vardagen är åter här.
Nästan avklarat hela min första vecka tillbaks på jobbet. Bara lör och sön kvar.
Idag är det ledigt. Skönt!!
Jag njuter av att få vara med min lilla Fixa! :)

Hon är helt utslagen efter veckans äventyr... Att varje dag vara med minst tre andra hundar, springa och busa! Lära sig, sakta men säkert, hur man beter sig med andra. Hur man beter sig med andra när man är kopplad.
Mm, mycket mycket nytt och spännande.

Så idag har vi en vilodag mest.. Strax dags att åka hem till Kärr och pyssla lite med mor.

Saknar semestern... Visst vädret var inte det bästa.. Men hade det underbart ändå!
En alldeles egen liten hund och min älskade som sambo! Nästan hela semestern!! :D
Underbart att ha haft honom här. Mest underbart att se honom och lillaFixa ;)
Hihihi.. så söta ihop!

Önskar han snart är här igen. Att vi kan bli sambos på riktigt :)
Kanske på g nu... Den som lever får se.

Tills dess får vi lära oss att leva i den här vardagen, hoppas på att jag inte förstör hunden allt för mycket med mina oregelbundna tider ;)
Men det kommer nog gå bra.. Som tur är har jag ju lillasyster som kan ta hand om henne.
Och blir nog ännu lättare när hon blir större och kan va hemma lite längre tid.

Ja, det har inte bara varit härligt med valp förstås...
Det är mycket jobb. vi har haft våra små duster.... Det är inte lätt att vara en liten nyfiken valp och en vuxen människa.. vi tänker inte lika alls ;)
Och mest blir det "bråk" för att vi inte förstår varandra... Frustrerande som bara den...
Att man kan känna sig så maktlös ibland.

Men vet ju att även det hör till! Och nog bara nyttigt för mig att lära mig att ha mer tålamod.
Inte det lättaste, jag är verkligen inte så bra på det där med tålamod ;)
Men hoppas på att bli bättre! Jobbar på det!!

Nä, dags att packa ihop oss o fara till kärr!

Inga kommentarer: