16 oktober 2011

Hunderi

När jag var liten var mina föräldrar aktiva inom hundvärlden. Vi var nere på klubben ofta, far var domare, kursinstruktör och mor var med i sekritariatet när det var tävlingar. Plus att de tränade våra egna. Så jag är smått uppvuxen nere på klubben i Tyresö.

Och nu har jag själv hund. Och igår for jag och lillasyster iväg till Ågesta, för att träna lite själva.
Jag o Fixa tränar ju rätt lugnt, eftersom hon är så liten än. Medan syster o hennes hund jobbar järnet på agilityplanen.
Det var iaf riktigt kul att få vara ute på plan igen. Kände mig som fem-sju år igen :)

Och min minilurv var fantastiskt duktig! :)
Hon vill verkligen vara med också, o göra!
ja, riktigt härligt att vara ute och aktiv med en livsglad lurvig valp!

Vi har aktiverat oss lite idag med, med en liten promenad med hundkompisar här i våra hoods ;)
Och sedan en liten stund i lokalen med övningar. Så nu har jag en smått utslagen valp i soffan. Sötaste någonsin :)

Det bästa jag gjort någonsin!
(även om det resulterar i att man inte får så mycket sovmornar man skulle kunna ha annars ;))
Tur att jag kan sova lite när som! (brukar bli nån timme till efter hennes frukost, perfa!)

Nu ska vi avnjuta två veckor tillsammans!
Så otroligt skönt att jag har lite ledigt nu. Välbehövligt.
har varit så trött, så trött.. och bara jobbat en massa känns det som.
Så nu ska vi hitta tebaks... Andas, njuta av vacker höst och hitta på skojigheter!

Ett stycke tältning innan snön kommer kanske?!

Inga kommentarer: