09 maj 2012

Klockan tickar..?!

eller larmar? :)

Igår var jag på möte på jobbet. Satte mig vid en av mina favvo-kollegor (pga trassel med t-banan var jag en halvtimme sen till mötet) ett snabbt hälsande blev det alltså innan jag försökte sätta mig in i vad som diskuterades... Men på detta snabab hälsande och den hastiga blicken så fick jag i huvudet upp tanken "Hon är gravid"

Jag vet inte vad det är med mig egentligen.. Men jag har nog någon konstig superkraft eller så, för det är flertalet tillfällen då jag inte blivit förvånad vid gravidbesked då jag på nåt vis redan vetat... Utan att jag riktigt vet varför, så drar min hjärna slutsatser...

Känns lite dumt ibland. Och kosntigt...
Iaf visade det sig senare, lagom till första bensträckaren, att hon är gravid!
(hon hade huvudvärk och blev erbjuden en värktablett som hon då tydligen inte kunde ta pga graviditeten)
 Jättekul, såklart! :)  Hennes tredje barn då.

Och efter det mötet kunde jag knappt tänka på annat....
Jag drömmer ju om en stor familj. Minst tre barn (hur jag nu egentligen ska klara det jag som är rätt mesig när det kommer till smärta... :S  O tålamodet är nog inte världens bästa för föräldraskap ;))
 Men jag har ju alltid sagt att jag ska gifta mig innan det blir till att försöka få barn.
men då undrade jag om det skulle va så hemskt om man skulle bli gravid innan... Det var som att dte inte var så viktigt. Att familj och en liten bebis var större än "bara ett bröllop".
 Ja, jag har nog blivit riktigt bebissjuk helt enkelt.

Vilket är riktigt läskigt!
Graviditet är ingenting som händer för alla. Hur gärna man än önskar och vill, så är det ju inte alltid det funkar så som det står i alla böcker. bara för att man vill så får man inte.

Fast o andra sidan kan man ju inte låta sig skrämmas utan att ens försöka först kasnke :)
Men jag kanske ändå ska invänta giftermålet först ändå. Och en bröllopsresa där man bara har varandra och inte undrar o tänker på hur ens barn har det hemma (för det VET jag skulle bli fallet ;) iaf för min egen del)

Men helt klart..  Jag önskar oss en liten bebis. En helt egen person att dela våra liv med :)

Tur att vi har vår lilla LillFis sålänge ;)

1 kommentar:

IVF-Karusell sa...

Åh så mysigt att du börjar längta efter bebis. Hoppas ni klarar er på egen hand så att säga :) Stor kram!!