21 oktober 2008

Från hav till höst...

Jahaa...
1½ timme försenade kom vi toktidigt immorse hem från härliga Cypern...
Och härligt var verkligen vad det var!! Tokhärligt tillomed!
Har aldrig varit med om klarare hav, har knappt kunna slita mig från snorklingsutrustningen som vi inhandlade.
Man såg ju allt!! Hur långt ner det än var..! :D

Soligt varmt och toppen!!!
Men lika blek är jag ändå...

fattar verkligen inte varför jag inte kan få färg längre!? När hände det liksom??
Men ja, har ju fått färg! Nu ser jag ut som vilken annan svensk som helst här hemma, istället för typ likblek...! :S :)
Får döpa om bloggen till Blekfisas blogg eller nåt..

Nåja... har inte så stor lust att sörja för mkt över min färgbrist, men lite surt att alla kommer fråga "va inte du utomlands typ nyss??"
Men ja, det får jag väl leva med..

Får blunda o tänka tillbaka på härligt hav med färgglada fiskar, kamoflerade fiskar, stora fiskar, mindre fiskar, smått tama fiskar(återkommer om detta) plattfiskar och sjöborrar!! :)
Mm fanastiskt!!
Ville lätt stanna en vecka till (även fast det hade vart lite väl jobbigt att komma hem typ vid fyra o börja jobba vid fem-sex sen :S)

tama fiskar då,
Jo.. I söndags blev vi luarde till larnaca. Efter en tur till marknaden fick vi åka in till stan o strandpromenaden! Underbart tänkte vi eftersom det var varmt så vi gick direkt till stranden o badade.
Och när min käre karl va tråkig och bara skulle ligga i solen o pressa ;)
passade jag på att hoppa i o bada lite till.. Och då förstår ni,
då så kom det en liten liten fisk, typ 3centimeter lång eller så, och simmade över mina bröst där jag låg o guppade o hade det bra i solen.
O när jag upptäckt honom så märkte jaga tt han fortsatte simma runt mig en stund...
för att sedan hålla sig omkring mina utsträckta armar...!
Väldigt festligt!! :) vid varje våg (som bara blev större) trodde jag att han försvunnit, men vips så var han tillbaka hos mig igen :)
Tror vi badade nästan en timme tillsammans... Chockade även karln med att visa mitt nyfunna husdjur :) o när jag simmade ut till karln så var fisken snart med mig igen.. Vart jag än tog mig kom han dit med :)
O när det var dags att gå upp följde fisken med vid min sida..! Blev lite orolig att jag skulle lura upp honom på land, men tillslut insåg han väl att jag var påväg upp och fick ge sig på jakt efter andra kompisar...
Men lätt tuffaste fisken!! :D Blev lite kär i honom faktiskt...

Mmm... Massa mer trevligheter på Cypern,
men nu har jag en hund som vill gå ut och falukorv att inhandla till middag!
(vart tog hitellrestaurangen vägen?!)

Blev liite sorgsen imorse när man såg ut o möttes av höst o gråighet istället för sol och hav...
Åååh.. det havet!!!!!! *går iväg o dagdrömmer vidare*

Inga kommentarer: