01 juli 2009

Slutsemestrat...

Ja så var man tillbaka i jobbets vardag igen...
Och vilken start efter semestern då.. Först till postfacket för att uppdatera sig lite, och då möts man av infoblad om varsel..!
Och sedan ser man att man har det smått otrevliga 848 till U.
Och som topp på moset (eeh va?!) gjorde ett trasigt tåg att vi fick ta 848 från sp11.
INTE riktigt lyckat! :S
Totalkaos, folk som sprang på överallt..! Att dörrarna stängs och avgångstiden är inne, att man börjar rulla...!! nä det är inget folk bryr sig om...!
Med hjärtat i halsgropen stod jag o vissla o skrek och hoppades att ingen olycka skulle hända!
Jag förstår verkligen inte hur folk kan vara så oförsiktiga! Så respektlösa...!
Hur kan man inte förstå den stora risken att springa efter/hoppa på tåg som börjat rulla!?

Jag ber, om någon nu läser denna blogg, ska ni någonsin åka tåg (oavsett hur sällan/ofta) se till att vara i tid till tåget!! Annars ta nästa. Spring INTE på o öppna dörrar!

Nä.. inte någon vidare bra dag att ha som första dag efter semestern...
Men det gick ju bra ändå. Trots allt skällande för att tåget avgick från fel tåg och att vi "inte väntar o avgår senare då"

Men men, efter halva resan hade jag lyckats sluta skaka helt iaf!
Känns lite jobbigt att man blir arg på sina kunder när de utsätter sig för den faran..
men jag är ju lite jobbig så... ;)

Idag fick man iaf sluta tidigt! Efter en tidig morgon...
Var dock otroligt skönt att gå upp vid fem och gå ut. Efter de heta dagarna som va i måndags o tisdags var det underbart att vandra på Uppsalagatorna och kunna andas och ha det svalt o skönt! :D Nästan så jag jämt vill gå upp vid fem ;)

Men nu ledig iaf, och som vanligt dejt med tvättstugan då ;)
Tur att man ska få träffa Sophie imorrn iaf :D Mycket roligare att tillbringa ledig dag med henne än tvättstugan :)
Nu ner o hämta tvätt.... och fortsätta undra vad som händer med mina fötter... Mina stortår domnar bort typ hela tiden... what?! jaja, tvätt vare ja... Ajöken!!

Åh! just ja..!
KÄRLEK
att en underbar tjej från gymnasiet ska bli mor :)
Vet inte varför men hade det på känn på nå vis när hon tog bloggpaus... ;)
Nu håller jag alla tummar jag kan hitta för att allt ska gå bra :)

Inga kommentarer: