22 februari 2010

Kaos...

Fryser...
Trötter...
och min snökärlek börjar avta mer och mer!

Av vad som blev sex tåg, fick jag åka två..!
Hur många inställda som helst. Kaos och förvirring...

Och alla stackars människor...
Usch o fy...

Läst metro medan jag satt o inväntade t-bananen imorse, bestämde mig för att ta den första om den gick (vilket var typ en halvtimme innan jag egentligen skulle åka. Hoppades, och det gick rätt bra ändå)
där stod med stoooora bokstäver "STANNA HEMMA!"
Och en del i mig ville verkligen förlja denna inrådan... Gå hem och bädde ner sig i varma sängen igen och sova bort allt kaos, all snö, alla männsikro vars planer går i stöpet konstant o hela tiden...

Men så insåg jag att jag nog inte har nå bra jobb för "jobba hemifrån-aktiviteter"....
Typiskt.


Men gick ju rätt bra idag ändå.. trots alla misslyckade avgångar...
Träffade flera trevliga resenärer.
Ett magiskt under i dessa tider?!
Alla har gett upp.. ingen orkar bli arg längre...?

Och jag önskar så att vi kunde få göra vårat jobb. Ordentligt.
Få folk från en plats till en annan... Smärtfritt och i tid.
Önskar så att snön, isen och kylan försvann...


Längtar efter vår och sol och värme...! :(

1 kommentar:

Skäggapan sa...

Mmm... ett skrivbordsjobb låter inte så illa just nu. Speciellt ett som man skulle kunna utföra hemifrån.