23 februari 2010

Ännu en dag

med kaos, förvirring och väntan...

Fast ändå inte så mycket förvirring.


Men nu äntligen hemma iaf. Hemma och ledig imorrn. Så skönt!
Blir glad av att möta solens strålar när man vandrade hemåt.
Blev glad av alla härliga hundar jag mötte, särskilt valpen som tyckte att världen var det mest fantastiska som nånsin fanns! Han skuttade hit o dit över vägen... dök ner o skaka på huvet i snön.. och svansen viftade konstant! Medan husse mest såg ut att frysa :)

Åååh.. Längtan blossar upp på en gång...
Efter en alldeles egen liten lurv.
Har ju förstås världens finaste lurv hemma hos päronen.
Men det är hos päronen...
Skönt att man ska hem senare idag och få gosas lite med henne.

Men som vanligt har jag suttit vid datorn nu och spanat på kennlar...
På bilder... O längtan trängs i bröstet.
En liten lurv... Liten strimmig, med mustasch ;)
En tuff cairnterrier. En redig hund i liten förpackning ;)
(annars är ju min favvos schäfer! Och golden.)
Men hemmet lite mer lämpat för en mindre ras än en större...
och cairn verkar fylla alla mina önskemål i en hund :)


åååh.. Varför kan det inte bara vara lätt!
Att bara tänka tanken o sedan utföra.


En dag...
En dag ska väl även jag få hem en liten älskad varelse.

Inga kommentarer: