14 januari 2012

känner mig som ett vrak...

Eller ja.. nåt liknande iaf.
Har ont i kroppen... Ont i huvudet... Hostar. Och hostar hårt, hårt. Mina lungor gör också ont.. även min hals...
Och varje hostattack så gör det än mer ont i hela mig.
Börjar snart gråta av allt det här jobbiga!

Det allra allra jobbigaste är ju att jag va frisk!
Jag var ju sjuk förra veckan, men så blev jag bra.
O nu, efter bara en vecka måste jag sjukskriva mig IGEN!!!
Skit..!

vad ska jobbet tänka.. *suck*

Och mitt glada yrväder här hemma då. Hon tycker jag är jättetråkig som bara ligger nerbäddad i soffan, som hela tiden "stör" med mitt hostande och som bara går korta, korta promenader ute för att hon ska göra det nödvändigaste...
Ja, hon är inte alls förtjust i det här sjukeriet heller!
(fast hon har varit superfin hemma, inga tokryck, sällskapat mina fötter i soffan och suckat åt mig lite då o då. Är sååå tacksam att hon inte varit yvigare o stökig)

Har iaf tvingat i mig första maten för dagen (har bara varit törstig o druckit tidigare)
Kurerat mig nu mer tomatsoppa med en maaaassa vitlök och så vatten med citron att dricka!
Vitlök och C-vitamin ska ju va bra när man är dålig?!

På måndag blir det doktorn!

Inga kommentarer: