10 januari 2012

2012

Här är det. 2012.
Har iofs varit här ett tag nu...

Och skulle kunna skriva om miljoner saker som hänt, eftersom det var som evigheter sedan jag sist skrev...

Men man vet ju inte riktigt var man ska börja.
Kanske ska skita i vad som hänt. Det som varit har varit liksom...
Kanske bara ska blicka framåt. Göra 2012 liksom.

Även om det nog finns någon som vill veta om resan...
Och någon som vill veta hur det går med valpen...

Ja, resan var fantastisk! Men intensiv! Jäkligt intensiv!! Planer heela tiden, upp tidigt, i säng sent. Varje dag... Så har inte känts som semester direkt ;) Men vad mycket man hunnit med :)
(Tillomed sjukdom hann vi med... inte så kul. Själv missade jag de spännande djungeldagarna pga sjukdom! Nån malaysisk mördarförkylning med hög feber.)
(fick den dessutom två gånger... kände mig bättre sista dan i malaysia, och två dar senare vare förkylning igen.. *suck*)

Kikade på bilder från min kamera.
Hitta inga som var så kul. Och varenda bild på mig ledde bara till ångest...
Oh my god... Måste göra nåt nu! Det här funkar inte.
Aldrig känt mig så ful förut faktiskt...!

Fet och finnig och äcklig...! Uuurk :(
Så troligen blir det inge publika bilder på mig från resan ;)

Valpen. Fixa. Är fantastisk! Som vanligt!
Längtade nästan ihjäl mig i malaysia när jag började bli bättre men ändå låg o tog det lugnt i sängen.
När jag tröttnat ordentligt på att va sjuk, på att det var så varmt på att det alltid aaaalltid va saker att göra/se...
Deppdag med andra ord ;)

Skönt att va med henne igen. Vi har dock mycket jobb kvar med yrvädret som tror sig vara guds gåva till ALLA ;)
Oh my God! Och så ivrig.. Vioftar liksom inte bara på svansen utan hela kroppen om någon säger nåt till henne, och kan under inge omständigheter ha alla fyra tassar i marken o hälsa fint. Bara pga all iver... Hon har liksom inte ro att tänka efter före...

Men så är hon ju inte så stor än heller.
Men det är lite frustrerande ibland. Men det är bara att öva o öva o öva mera...
Och hon kan ju faktiskt ibland! Det blir ju bättre o bättre... men inte så fort man kanske skulle vilja ;)

Ja, nä... 2012 har en hel del att bjuda på!
Börja gilla sig själv igen (dvs komma i form iaf lite! o prova typ.. i don't know.. proactive eller så)
Och så hundträning för fulla muggar förstås :)
o så jobb o jobb...

o förhoppningsvis får vi flickor hit den finaste karln i världen!
o kanske, kanske blir det besök hos en guldsmed o se vad de kan göra med min skiss...

Who knows, året har ju bara börjat!

Inga kommentarer: