25 januari 2012

.Vackert.

Det finns så mycket vackert. Sådant vackert som liksom går rakt igenom hela kroppen. Rakt in i hjärtat och själen. Som på sin väg in, får det att rysas av välbehag.
Som får gåshuden att sprida sig längs hela utsidan.

Det är mitt i natten, jag borde sova efter min första arbetsdag på länge. Men jag fastnade vid något vackert. I min mp3.
Något jättevackert. Kanske det vackraste jag vet. (fast jag vet så himla många vackra)
En typiskt sådan vackerhet som liksom förstår mig på något vis.
Som sätter ord och melodi på sådant som finns inom mig!

Det enda jag inte är sams med är det vackras titel ;)
Inte alls passande, i mina ögon! (OBS. bara i mina ögon) men det är så himla fint ändå att jag förlåter. (eller ja, låtsas att den heter något lika vackert)


Ibland önskar jag att min älskade kunde höra detsamma som jag hör.
Uppleva exakt samma sak...
bara för att kunna förstå! :) För att kunna förstå vad jag faktiskt menar när jag spelar för honom. När jag "tvingar" honom att lyssna till vissa visor ;)


För det är min älskade "jag" sjunger för när jag hör denna.
För honom hela jag, min kropp o själ, "sjunger" för när jag spelar den.

Lite mesigt kanske, att behöva någon annans ord och magi för att förklara sig själv.
Men sådan är jag. Har alltid varit. Viss musik, låtar, visor bara talar till mig just så som denna.
(o det har lett till en väldigt spännande musiksamling och favoritlåtar under åren ;))

Hittade på youtube.
Varning för "känsliga tittare" som inte tål "kärleksfjamserier"
(Även om jag inte alls håller med om att det är så love-doveigt.. sliskigt...
Det är bara.. Vackert! Ärligt. Rent. Och ja... alldeles underbart!! :))

http://www.youtube.com/watch?v=eq3WfBRqv5c

Inga kommentarer: