31 augusti 2008

Mera Hmm...

härom kvällen satt jag hemma ensam i min lilla minilägenhet...
Och tänkte "det finns så himla mkt andra o bättre saker jag borde göra än att bara sitta här"

Och den tanken övergick till tanken att allt det där andra mest vba jobbigt o tråkigt, o att jag absolut inte orkade med det just exakt nu...
Och den tanken övergick i funderingen: Varför är det så mycket lättare att vara lat!?

det är verkligen så mkt enklare att inte städa o diska, än att faktiskt göra det...
Och egentligen larvigt.. För så jobbigt är det inte ens!

Kom fram till en teori, att det kanske ändå finns en mening med att det lata är lätt...
För att man ska utmanas att vara ordentligt o göra vad man ska.
Man har ju hört att utmaningar är bra! Att man ständigt ska försöka utmana sig själv o bli bättre.

Kanske är den lätta latheten livets sätt att utmana en! (eftersom man inte orkar utmana sig själv?)

Jag vet inte... Men skulle kunna va så!

blev även mer funderingar den kvällen..
som tillexempel att en sån larvig liten pluttsak som tandläkarbesök ger mig sådan hemsk ångest och magont! Var några sidor i metro om det, och jag fick ångest av att bara läsa om det!!
Vad är det för påhitt liksom!!!
blir arg när larviga saker gets to me..! *muttra*
den funderingen har jag dock ingen teori eller slutsats om...

får fundera vidare.. i guess...
Plus att jag insåg att jag verkligen måste masa mig iväg till tandläkarmonstert snart...! :(
*rysa av obehag*
Typ fem år sen sist..
det är inte bra..

Säger de...

Inga kommentarer: