29 augusti 2009

snart gråtadags...!

Har mot bättre vetande satt på Micke&Molle.
En film som jag inte kan se utan att gråta... När tanten åker ut o lämnar micke alldeles ensam i skogen.. :(

Men kunde ju inte inte titta på filmen efter jag tittat på bonusmaterialet och kortfilmen Lambert! :) (en av mina favvokortisar!)
Så nu är den på.. Funderade på att ta tag i städandet lite medan filmen rullar, då kanske man klarar sig undan lite ;)

Kom sedan på att disney inte verkar så förtjust i mammor!? :S
I bambi dör mamman... I micke o molle dör mickes mamma... I ringaren i notre dame dör quasimodos mamma...! Och i sjöjungfrun finns ingen mamma alls!! (o i uppföljaren (där ariel är liten)så dör hon)
Mkt märkligt... som att jag måste kika igenom mina disneyfilmer o se hur många mammor som dör eller inte finns...! (skönheten o odjuret!!)



Mm... sånt man kan ägna tiden åt när man har en ledig lördag ;)

Inga kommentarer: