09 september 2009

önskar jag kunde göra så mycket mer..

Livet är allt annat än lätt.
Och jag blir så ledsen och arg när människor inte bryr sig.
Var med min stackars mor på möte.
Och de verkade inte förstående alls! Inte alls lyssna på vad hon har att säga när hon försöker förklara att hennes problem inte är så himla lätta att leva med. Framför allt att va ute o jobba heltid...
Men näe.. bara mörscha på.. Info info info, 0 snabbt ska det gå!
Strunta i att min stackars mor sitter o skakar, svettas och inte alls hinner med att få in allt i huvudet! Att hon stammar fram ord och berättar att det är svårt.
Min starka, fina mamma.. plötsligt liten, osäker, försöker få grepp o hinna med det bästa hon kan...

Näe, de kommer ta knäcken på henne! :(
O jag önskar så att jag kunde göra nåt! Göra mer!! Hjälpa...
Jag vill vinna flera miljoner! Så jag kunde ge mor o far pengar, så de slapp jobba nånsin mer om de vill. Så mor kunde få slippa all den här stress o ångest som alla nya regler o krav som försäkringskassan för med sig.

Men har inte ens en liten miljon... så tills dess får jag försöka att finnas till hands! Åka med i kollektivtrafiken och följa med när jag kan. Det uppskattar hon iaf. Att jag är hennes trygghet.Och bara hoppas o önska att allt ska gå bra! Att mor kommer få den hjälp hon behöver och ska slippa må dåligt.

Önskar bara jag kunde göra mer...! :(

Inga kommentarer: