21 november 2009

GAaahh!!

Raseriutbrott på söder...
Tror det var orchidén som rasa i golvet för tusende gången som blev droppen som fick bägarn att rinna över!
Så nu har jag kastat ut den... Jag vet, jag är en hemsk person...
Stackars blomma som blir utslängd i vinterkylan.

(fast just nu är det faktiskt lite sol... faktiskt..)

Kämpade bra länge med att tänka framåt, att få julfina mitt lilla hem..
Men inte ens det kunde hålla tillbaka. Argheten kröp innanför huden, trängde upp i halsen...
Och tillslut skrek jag rakt ut och kastade även dammsugarn....
Inte ens efter byte av dammsugarpåse ville den suga...! GaaaaaaahhhH!!

Stackars mina grannar...
Kasnke borde sätta upp en lapp..?!
"Hej kära grannar. Ursäkta de underliga ljuden och skriken... Bara er lilla granne som tydligen inte är ädre än tre..."

Ja, efter att ha gått ner till tvättstugan tre minuter för tidigt tydligen, så fick jag sitta där o lugna ner mig lite... efter att bli arg på sånna världsliga ting gör mig även arg på mig själv..!
Är jag inte bättre än så?! Kan jag inte bara sucka lite och säga "jaha.."?!

Så nu ska jag lugna denna lilla flickan i mig som vill skrika lite mer, sura och bara vara jätte, jätte jäättearg!!
Sen ska jag ta tag i disken, disk brukar vara rätt bra terapi...

Och sen,
sen när jag blir en snäll flicka igen,
då ska jag önska mig en ny dammsugare från tomten...
(vågar inte riktigt innan jag är snäll igen)

((o det som var en bra dag idag.. soligt o fint.. o dagen då min väns 'sjua' skulle vilja komma ut ju..! Nu har jag säkert skrämt bort honom oxå...! :( Typiskt))

Inga kommentarer: