03 september 2012

"Vart jag än går"


I lördags var vi på 30års fest/kräftskiva.
Superduperdundermysigt var det! :)
En dag och kväll full av fina vänner, massor av skratt, dans och musik!

Och där, när vi satt runt bordet o småpratade hörde jag i bakgrunden.... Bara liiiite lite musik till en början, men den fastnade direkt... Hade aldrig hört den förut.
Men vissa låtar är bara helt enkelt gjorda för mig... de går direkt in i hjärna och hjärta! Förtrollar mig och drar mig in :)

Så var det precis när jag hörde denna.
http://www.youtube.com/watch?v=t1Oin4lHlXU 

Helt klart min nya favvo! Och med en given plats på vår stora dag nästa år :)


För i mitt huvud rullar det en musikvideo var gång jag hör den här:

Det är en ljummen kväll, med stoj och stim på en inbyggd altan.
Sken från stearinljus och skrattande, glada vänner.
Jag hör däremot inget, utom den här låten... Och i vimlet ser jag bara han.
Ser honom skratta, prata... ser honom se tillbaka på mig. Med ett leende och ögon fulla av kärlek!

Han är särskilt fin i sken från levande ljus :)




Mmm... så kan det vara :)

Inga kommentarer: