16 september 2009

Olika...

När hon blir arg så städar hon...
När jag blir arg stänger jag in mig...

Alla uttrycker sig olika.
Ibland undrar jag varför.. eller ja, hur svårt det ska va...!
Vill inte riktigt va den som sluter sig.. stänger in... går ifrån...
Och när någon kommer efter o frågar så svämmar allt över..

I nån sorts panik att få ut allt som äter upp en..!

"okristligt ledsen"
Ja det blir jag. När jag ser mina nära o kära bli orättvist behandlade... Eller ja, inte ens sedda över huvudtaget! Se när folk är otrevliga mot dem. När jag känner mig maktlös som inte kan komma på något för att hjälpa till.. för att göra det bättre...!

O sedan blir jag ledsen på mig själv...
för att jag inte kan uttrycka mig, för att visa mig "svag"....
för att bekymra andra för att jag reagerar som jag gör..
för att folk kasnke inte tar en på allvar pga det.

Men så är det. Människor hanterar saker olika... Fungerar olika...
ibland störigt... men sant...
Och då är det skönt att det finns personer som förstår..
Så jag ska låta henne städa. Och fortsätta fundera ut hur jag ska hjälpa....


Men nu ska jag först härma lite. Och städa upp i denna röra som ska kallas "mitt hem".

Inga kommentarer: