24 februari 2009

Vill ha en kamera..!

jag vill oxå kunna förgylla mina inlägg med fina/skojiga bilder...
(roat mig lite med att uppdatera mig från vänners blogg, mkt roligare än att ligga halvsovandes o hosta!)

Men innan man har egen kamera får man låna lite bidler här o var... :)
Kul att googla bilder med, många knasiga o fina bilder där. Mkt ute på stora intärneetet.


Dagens visa i huvudet, en av de sötaste jag vet(o som jag tänkte lära mig att spela på piano!):

Sov lilla Isidor
Varför då? Varför då?
Imorgon ska jag lära dig.
Vaddå mamma, vaddå?
Om haven de stora och isberg så vita
om sälar och annat gott.
Om haven de stora och isberg så vita.
om sälar och annat gott.

Mamma, jag är så rädd.
Varför då? Varför då?
Att mänskan ska skjuta mig..
Men hör på nu, hör på.
För haven är stora och isberg är så vita
och mänskan finns långt, långt bort.
För haven är stora och isberg är så vita
och mänskan finns långt, långt bort.



Kanske ska bli isbjörnsfadder...
fast finns så många mer varelser (djur o människor) som behöver faddrar....!
vilken värld vi lever i egentligen!! Va rädd om varandra!

Inga kommentarer: