27 oktober 2009

En 16årings dröm...

Haha..
Det är så märkligt. Och jag kan inte sluta le och skratta åt det när jag tänker på det...

Inatt(fast nån gång tidigt imorse, sist jag såg på klockan var hon halv tre) så hamna jag plötsligt på ett scoutläger nere i södra sverige igen.
Med alla mina favoriter. Och såklart den sötaste av pojkar ;)
Jag var sexton.
Han sprang omkring med alla tjejer och jag bara spanade.. Som jag gjort de senaste tre åren.
Såg hur han liksom flirtade med alla tjejerna.. o så plötsligt lite med mig med.
Och som jag rodna och skratta och kändemig allmänt fånig.

För att komma till poängen, så var vi iaf allihop i något stort hus. Där jag tydligen varit förut för jag visade alla runt...(?!) och det blev stor festmiddag på kvällen.
Som dekoration fanns det två stora fina träd som liksom sneddade av mot varndra så de korsades över vårt långbord. Och nr jag sitter på ett annat bord o spanar på pojken. Ser hur han springer runt med blommor till alla flickor. Ler o sitter o dagdrömmer om honom... Så kommer han tillmig och istället för att ge mig blomman i handen sätter han den bakom mitt högra öra..
Är påväg bort, men kommer sen åter o sätter en till bakom mitt vänstra öra. Så de skulle matcha de fina träden, o korsas i min panna.
Vi pratar en stund, så som vi alltid gjort... skrattar o fånar oss. Men så frågar jag om blommorna,och allvaret lägger sig..
(och plötsligt är jag i nutid, alltså den 24åriga jag där vid sidan om.. lite som ett spöke?!)
Han pussar mig(16jag) på pannan och säger att jag fick två för att jag är speciell. För att han gillar mig. Men backar sedan o säger att jag verkar typ rädd,nervös så han inte tänker "tränga sig på"

Och "nu-jag" knuffar då till "då-jag" så jag kommer emot honom. Och han säger "allt du behöver göra är att säga när" och ler sådär som bara han kan. Och hans fina fina hår, som inte finns mer, rör sig lätt i en vind.
Och jag tar då ett djupt andetag och bara går fram o kysser honom, rakt upp o ner!
(HAhahaha :))
o där nånstans får han fram "ja det var ju tydligt nog" och slår armarna om mig och kysser mig tillbaka...

Kysser sådär magiskt som en första kyss...! :)
Och sedan sitter vi o pratar.. o han frågar varför jag inte gjort något, visat något mer konkret...
Och jag erkänner(i nån blandning mellan "då-jag" o "nu-jag") att han gör mig nervös. Att jag blir skakig... Att han är så fantastiskt att jag liksom kommer av mig och inte vet var jag ska ta vägen...
Och han ler....

Och sedan brister jag ut i skratt. Iofs mest "nu-jag"... :)
Jag ser på mig själv och på honom.
På en kärlekssaga från förr.

och så vaknar jag...
Leendes fortfarande..
Haha.. Tycker det är kul att minnas med kärlek!
(även om drömmen mest var fiktion)

tycker även det är rätt kul att drömma om honom. om oss.
Om min allra första kärlek :) En 16årings stora kärlek.
Drömmar där det är lite annorlunda. Därvi pratar.. Där vi förstår... Där vi öppnar helt...

Haha.. ja, den riktiga sagan slutade ju inte som man tänkt sig.
I tre år var jag kär i honom innan han ens märkte mig (tror jag)
Fast så har vi ju alltid haft nån skum, underliggande, tyst kommunikation....

Och jag slutar aldrig le åt hela historien. Han o jag...
HAhaha...

Hade vart intressant och veta vad han hörde i denna tysta kommunikation :)
Men det får jag nog aldrig veta. Och egentligen gör det mig detsamma...
Jag fortsätter väl drömma.. och reda ut allt... Se på mig själv ur mina "vuxna" ögon...

Och le.

Le åt den 16åring vars hjärta ständigt galoperade galet! Och som under iaf ett halvår levdeibland molnen helt oförmögen att förstå att han sett henne! Att han såg på henne, var med henne.
Haha.. ja det är rätt skoj att tänka på ibland ;)
O spännande att se hur drömmarna går...

haha.. jaa.. jag är en liten romantisk "sucker"! ;)
Jag erkänner!
O även om han va den förste store. Som på nå vis, o kanske otroligt nog med tanke på hur det gick, finns där inne på pidestal... Så är det bara "då-han". En minnesbild.
En minnesbild av en knasig o galen tid som tonåring haha...

Och aldrig i livet att jag skulle byta ut min stora nutida kärlek, mot den "ynglingen" då ;)
Men som sagt är det rätt skoj att kunna minnas. Särskilt när man minns med kärlek och inte minns allt tråkiga o jobbiga... :)

Mm.. så kan det gå en sen natt eller tidig morgon när man sover i Gävle.
Nu har jag nog blottat mig nog hahah!
Stackars läsare, om det kommer några ;)

Inatt ska jag gosa ner mig i min egen säng.
O förhoppningsvis drömma om min egen fina karl(så han inte blir avundsjuk ;))


Mig gillar drömmar! Jag har så knasiga o märkliga sådanna :)
O allt som oftast blir jag iaf glad åt tokerierna ;)

[innan denna 16års dröm drömde jag även om vampyrkollegan som jagade mig runt på jobbet o tänkte äta mig...! :S Inte riktigt lika rolig o mysig dröm...!]

Inga kommentarer: