06 oktober 2009

Klurerier...

I söndags tog man sig hem till storstaden igen från Norrpan.
Som vanligt med ett litet sting av ensamhet och ledsamhet...
Dock lite mindre än vanligt när man hade sin fina lurv med sig :)

Var som vanligt fantastiskt att vara där!
Och extra superduper mys med hunden. Vi kom iväg ut flera gånger, fick tillomed ut karln på utflykt i regnväder :)
Ja, som att man fick sig en liten glimt av hur allt skulle kunna va.

Om vi slutade krångla med boende hit o dit..!
Men svårt att inte krångla förstås... (iaf lite)
"En ä ju som en ä" ;)

Men ibland känner jag mig så redo att lämna...
O andra gånger inte riktigt.
Hur ska det gå?! Hur ska jag kunna hinna med min älskade familj då!? Vad ska jag jobba med då!?
Känner mig inte riktigt klar att lämna mina kära tåg ;)

iofs finns det ju tåg där med... Men kommer det va samma? Samma likadana goa folk!?
Mm.. mycket man kan klura på när man är en super-overthinker som jag ;)



Och ibland...
Ibland vill jag bara ta ut alla sparade pengar jag har, lämna allt och åka typ till Australien nåt år eller så! :) (fast ett år är ganska länge... O jag måste va hemma till jul! Kan ju inte fira jul utan snö(eller jaa... ett grådaskigt sverige ;))

Men vore rätt nice att åka på långresa nån gång...
Som tre veckor Portugalläger.. fast ännu mer :)
(o blev man inte mer sugen när far kommit hem med diverse små infoböcker om stora barriärrevet och massa fina havsbilder!!)
Åååååååååhh... Sjöjungfrun i mig längtar!! :)

Inga kommentarer: