14 oktober 2009

Wow..

Ja, jag har av nån anledning fastnat för en massa bloggar.
En massa bloggar om bebisar, barnalängtan och mycket om svårigheter att få barn...

Och jag vet inte riktigt varför, men jag läser o läser o läser..!
Trots att jag stundtals skäms, när jag tänker på mina egna små fjuttiga problem..
Och trots att dessa bloggar skrämmer.

Jag vill ju jättegärna ha barn när jag blir stor (typ imorrn!! ;))
näe, när vi hamnat rätt och fått påbörja ett riktigt gemensamt liv,
men efter allt bloggläsande så förstår man mer o mer att det inte alls är så självklart att få barn.
Att det inte alltid är så lätt, och att det tyvärr finns de som aldrig kommer kunna få egna barn alls..!
Att det faktiskt är större än man kanske förstår. att det finns så otroligt många där ute med svårigheter...!
läskigt. Och sorgligt..
Men ändå hittar jag en himla massa fint i bloggarna...
Så jag gråter både av ledsamhet och av det fina. Av all kärlek som faktiskt finns där oxå.

Mm.. av nån anledning kan jag inte sluta läsa...
trots att jag är livrädd för att vi, den dagen vi vill utöka familjen, inte kommer kunna "the old fasion way"
För jag tvivlar på att jag är så stark som alla dessa bloggare är..!


Men jag fortsätter ändå att läsa..
följa med i bergodalbanorna..
hoppas o hålla tummarna för dessa för mig okända människor.
Och såklart för de mindre okända med ;)

Kärlek

Inga kommentarer: