11 januari 2010

Förändringar...?!

Nytt år och allt...
Är det då inte dags för förändringar?
Längtan börjar växa mer och mer...!
Varje gång han lämnar av mig på tåget...
Varje gång jag återkommer ensam till min miniigloo
(hur kallt kan det egentligen få vara i ett hem?!?!?!?! väntar mig nästan att se rökmoln när jag andas)


Kikade på kul på arbetsförmedlingens hemsida...
Inte för att jag vet varför egentligen, de är ju inte mycket till hjälp ens om man kikar på "okul"!
O hittade, som väntat... inget intressant alls...
utom möjligen jobb på kolmården förstås! Men det har man ju ingen direkt chans på... Plus att det bara är säsongsjobb...
Och det här med "fast anställning" är ju rätt skönt faktiskt!
O det är ju ett fantastiskt jobb man har, även om man blir lit trött på det emellanåt när man inte känner att det finns nå annat liv...

Men det jobbet är ju här...
I den här stan...



Mmm... inte lätt när man börjar bli mer vuxen än man tror..!
När längtan börjar kräva beslut...
När beslut börjar kräva agerande....

Inga kommentarer: