18 januari 2010

Ibland..

Ibland funderar jag på om det inte finns en högre makt ändå..!
Igår bad jag, önskade, hoppades att vägen hem från Ljusdal idag skulle gå bra.
Tänkte att jag tar vilken skit som helst, förseningar o allt... Bara jag får hinna tillbaks till sthlm så jag kan åka med mor till hennes möte.
Tänkte att det även fick bli sent på måndagmorgonen, bara det inte var så mycket att jag inte skulle hinna hem..!
eftersom min mor har de problem hon har, vill jag såklart göra allt jag kan för att hjälpa till.

Och så går vägen hem som en dans.
Visst.. ett litet signalfel, som gav en 10minutersförsening, fick vi strax efter Uppsala. Men det var ju ingenting. Inga anslutningar i fara alls, och i sthlm hade vi tagit in nästan hälften....
Så jag hann! :) Tackar Gud för det :)

för ibland verkar det ju ändå som att det finns en sån...

1 kommentar:

IVF-Karusell sa...

hej söt! Maja sov redan innan vi kom till centralen, hon somnar så gott i sin vagn när vi är ute på äventyr :-)

Jaa, tänk den som fick blunda och sova sig igenom rusningen på pendel och tunnelbanan :)

Allt bra? Jag visste inte att du jobbade på tåg, är det heltidsjobb? :D
kram!