28 januari 2010

Ledig dag och sovmorgon!

OJ, vad härligt dte är att få sovmorgon!
(även om mina inte är så sena som andras kanske...)
Varöverlycklig över att jag vakna till första gången vid kvart över sju!
Wiiieeeehhh! 2h och en kvarts sovmorgon ju :D(omman räknar mina senaste mornar denna vecka)

Dock mindre lycklig över att det var byggjobbare jag väcktes av...
Renovering på gång i huset.. Fasaden som fixas, så titt som tätt har jag gubbar som går förbi fönstret...
Känns lite sådär med tanke på att min säng är precis mittemot...
Men va fasiken ska man göra när man bor i en minilägenhet..!
Har suttit o betraktat dem från soffan oxå, inte en enda har ens försökt smygkika in hos mig
(ens när jag råka ha sport på tv'n, som man lätt kan se från fönstret)
Så det känns ju bra iaf :)

Och idag ska jag försöka möblera om...
Imorrn kommer det gubbar för att t amitt fönster o fixa det, och då måste det va rensat en meter vid fönstret...
Shit.. 1meter!! Det är toklångt i mitt minihem!
Och jag har mkt prylar vid fönstret.... bla matbord o stolar o sådär...
Undrar lite vart fasiken jag ska få plats med dem nån annanstans här,
men det löser sig väl.. Får pussla lite haha..

Ja, näe... får ta o ta tag i det nu då...
Ska avnjuta en varm dusch oxå! Sen åker jag me systeryster hem till päronen och bor där!
Börjar sent imorrn så vill gärna ha min sovmorgon till nio, utan att bli väckt av fönsterrenoverare...
Plus att vi kommer ju tp inte få plats i min lägenhet när jag måste flytta runt möblerna.
Blir spännande att komma hem sen sent på fredag och se vad som skett! :)

1 kommentar:

IVF-Karusell sa...

Coolt att du jobbar på tågen! hur länge har du gjort det? Är det lång utbildning?

Kan tänka mig att det dock inte är kul när folk är arga och du får ta all skit...

Blir man inte lite vinglig på X2000-tågen? Tycker jämt man åker dem att korgtjofräsen som gör att vagnarna går stabilt är ur funktion..! :)

kram!